Kilka dni temu armator Norwegian Cruise Line ogłosił, że już w czerwcu 2023 do floty dołączy nowy statek – Norwegian Viva. Jest to drugi statek w klasie Prima (jednostka Norwegian Prima na morze wypłynie w sierpniu 2022). Na pokładzie Norwegian Viva będzie można popłynąć w rejs po Morzu Śródziemnym i zobaczyć porty, takie jak: Ateny, Lizbona czy Rzym (Civitavecchia). Sezon zimowy 2023/2024 statek wycieczkowy spędzi na Karaibach, oferując wycieczki z San Juan w Portoryko
Co nowego na pokładzie statku Norwegian Viva?
Norwegian Viva budowany jest we włoskiej stoczni Fincantieri w Margherze. Powstaje tam również siostrzany statek Norwegian Prima. Wiadomo już, że na pokład będzie mógł zabrać 3219 osób w kabinach dwuosobowych. Będą one wyjątkowo przestrzenne, że pasażerowie będą cieszyć się największym w historii armatora kabinami.
![Norwegian Viva kabina z balkonem](https://rejsujmy.pl/wp-content/uploads/2022/01/norwegianviva-kabina_z_balkonem.jpg)
Ten najwyższej klasy statek zaoferuje wysoki stosunek powierzchni i oraz ilości obsługi na pasażera oraz największą różnorodność kategorii apartamentów dostępnych na morzu. Jedną z nowości, którą zaprezentuje statek Norwegian Viva jest przeprojektowana strefa The Haven. W pomieszczeniach ogólnodostępnych Haven i 107 apartamentach zaprojektowanych przez Piero Lissoniego, jednego z najbardziej znanych włoskich projektantów, znajdzie się rozległy taras słoneczny, oszałamiający basen infinity z widokiem na kilwater oraz zewnętrzne spa z przeszkloną sauną i pokojem zimowym.
Różnorodność aktywności na pokładzie znana z Norwegian Prima, dostępna będzie też na nowym statku Norwegian Viva. Są to np. najszybsze zjeżdżalnie ze swobodnym spadkiem oraz największy, trzypoziomowy tor wyścigowy na morzu.
![Statek Norwegian Viva Infinity Basen](https://rejsujmy.pl/wp-content/uploads/2022/01/norwegianviva-infinitybeach.jpg)
Statek Norwegian Viva zaprezentuje m. in: Ocean Boulevard, promenadę zewnętrzną o powierzchni ponad 4000 metrów kwadratowych. Ponadto na pokładzie znajdzie się Indulge Food Hall z 11 rodzajami restauracji. Na uwagę zasługuje też Concourse z ogrodem rzeźb na świeżym powietrzu. Dodatkowo – rozległe tarasy basenowe i baseny infinity w Infinity Beach i Oceanwalk, z mostem ze szklaną podłogą nad wodą.
Czołowi projektanci i działania na rzecz środowiska
Norwegian Viva będzie mógł się pochwalić przyciągającą wzrok grafiką na kadłubie. Jak w przypadku poprzedniej jednostki, zaprojektował ją przez włoski artysta graffiti i rzeźbiarz Manuel Di Rita „Peeta”. W procesie projektowania uczestniczyli światowej klasy architekci, w tym Rockwell Group, SMC Design i Studio Dado z siedzibą w Miami. Zadbali o estetykę restauracji, kabin i przestrzeni publicznych.
Norwegian Viva, drugi z sześciu budowanych z nami statków klasy Prima, wzmacnia wspaniałą współpracę pomiędzy Norwegian Cruise Line i Fincantieri – powiedział Luigi Matarazzo, General Manager Merchant Ships Division w Fincantieri. Byliśmy niezmiernie usatysfakcjonowani, że Norwegian Prima, pierwsza jednostka z nowej klasy, zdobyła rekordową ilość rezerwacji. W tym przypadku będzie podobnie – jesteśmy podekscytowani i wierzymy, że statek Norwegian Viva poradzi sobie tak samo dobrze.
Ważnym aspektem nowych statków NCL są rozwiązania zmniejszające negatywny wpływ na środowisko. Pierwsze dwa statki klasy Prima, Norwegian Prima i Norwegian Viva, będą wyposażone w najnowocześniejsze alternatywne technologie, takie jak system redukcji NOx (SCR). Katalizatory SCR odfiltrowują tlenki siarki do 98% i tlenki azotu do 90%, zapewniając, że zbiorniki spełniają normę Tier III NOx. Ponadto zaplanowano też system oczyszczania gazów spalinowych (EGCS), zaawansowany system oczyszczania ścieków oraz funkcję Cold Ironing, umożliwiającą podłączenie do lądowych sieci energetycznych w celu zmniejszenia emisji podczas pobytu w porcie.
Jakie rejsy statkiem Norwegian Viva są dostępne do rezerwacji?
Lato 2023: Rejsy po Morzu Śródziemnym z Rzymu, Aten i Lizbony
Po serii inauguracyjnych rejsów i od czerwca 2023 roku, statek Norwegian Viva będzie najnowszym statkiem pływającym po Morzu Śródziemnym. Od 15 czerwca 2023 r. do 6 listopada 2023 r. popłynie w serię ośmio, dziewięcio i dziesięciodniowych rejsów z Lizbony w Portugalii, Triestu (w pobliżu Wenecji) i Civitavecchia (zwiedzanie Rzymu) we Włoszech. Jednym z portów będą też Ateny (Pireus) w Grecji. Da to możliwość poznania jakże różnorodnych, a jednocześnie pięknych – hiszpańskich, włoskich i greckich regionów Morza Śródziemnego.
Zima 2023-2024: Południowe Karaiby z San Juan
Statek Norwegian Viva stanie się największym nowym statkiem w historii z portem zaokrętowania w San Juan w Portoryko. 15 grudnia 2023 wyruszy z San Juan w siedmiodniowy rejs po Karaibach. Pierwszym przystankiem będzie Tortola na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych. Następnie uda się do Philipsburg, St. Maarten; Bridgetown, Barbados; Castries, St. Lucia; St John’s, Antigua; oraz St. Thomas na Wyspach Dziewiczych Stanów Zjednoczonych. Kolejne rejsy obejmą również inne, godne uwagi porty na Karaibach. Trasy będą trwać siedem i dziewięć dni.