Kilka dni temu armator Norwegian Cruise Line ogłosił, że już w czerwcu 2023 do floty dołączy nowy statek – Norwegian Viva. Jest to drugi statek w klasie Prima (jednostka Norwegian Prima na morze wypłynie w sierpniu 2022). Na pokładzie Norwegian Viva będzie można popłynąć w rejs po Morzu Śródziemnym i zobaczyć porty, takie jak: Ateny, Lizbona czy Rzym (Civitavecchia). Sezon zimowy 2023/2024 statek wycieczkowy spędzi na Karaibach, oferując wycieczki z San Juan w Portoryko

Co nowego na pokładzie statku Norwegian Viva?

Norwegian Viva budowany jest we włoskiej stoczni Fincantieri w Margherze. Powstaje tam również siostrzany statek Norwegian Prima. Wiadomo już, że na pokład będzie mógł zabrać 3219 osób w kabinach dwuosobowych. Będą one wyjątkowo przestrzenne, że pasażerowie będą cieszyć się największym w historii armatora kabinami.

Norwegian Viva kabina z balkonem
Kabina z balkonem na pokładzie statku Norwegian Viva

Ten najwyższej klasy statek zaoferuje wysoki stosunek powierzchni i oraz ilości obsługi na pasażera oraz największą różnorodność kategorii apartamentów dostępnych na morzu. Jedną z nowości, którą zaprezentuje statek Norwegian Viva jest przeprojektowana strefa The Haven. W pomieszczeniach ogólnodostępnych Haven i 107 apartamentach zaprojektowanych przez Piero Lissoniego, jednego z najbardziej znanych włoskich projektantów, znajdzie się rozległy taras słoneczny, oszałamiający basen infinity z widokiem na kilwater oraz zewnętrzne spa z przeszkloną sauną i pokojem zimowym.  

Różnorodność aktywności na pokładzie znana z Norwegian Prima, dostępna będzie też na nowym statku Norwegian Viva. Są to np. najszybsze zjeżdżalnie ze swobodnym spadkiem oraz największy, trzypoziomowy tor wyścigowy na morzu. 

Statek Norwegian Viva Infinity Basen
Basen Infinity

Statek Norwegian Viva zaprezentuje m. in: Ocean Boulevard, promenadę zewnętrzną o powierzchni ponad 4000 metrów kwadratowych. Ponadto na pokładzie znajdzie się Indulge Food Hall z 11 rodzajami restauracji. Na uwagę zasługuje też Concourse z ogrodem rzeźb na świeżym powietrzu. Dodatkowo – rozległe tarasy basenowe i baseny infinity w Infinity Beach i Oceanwalk, z mostem ze szklaną podłogą nad wodą.  

Czołowi projektanci i działania na rzecz środowiska

Norwegian Viva będzie mógł się pochwalić przyciągającą wzrok grafiką na kadłubie. Jak w przypadku poprzedniej jednostki, zaprojektował ją przez włoski artysta graffiti i rzeźbiarz Manuel Di Rita „Peeta”. W procesie projektowania uczestniczyli światowej klasy architekci, w tym Rockwell Group, SMC Design i Studio Dado z siedzibą w Miami. Zadbali o estetykę restauracji, kabin i przestrzeni publicznych. 

Norwegian Viva, drugi z sześciu budowanych z nami statków klasy Prima, wzmacnia wspaniałą współpracę pomiędzy Norwegian Cruise Line i Fincantieri – powiedział Luigi Matarazzo, General Manager Merchant Ships Division w Fincantieri. Byliśmy niezmiernie usatysfakcjonowani, że Norwegian Prima, pierwsza jednostka z nowej klasy, zdobyła rekordową ilość rezerwacji. W tym przypadku będzie podobnie – jesteśmy podekscytowani i wierzymy, że statek Norwegian Viva poradzi sobie tak samo dobrze

Ważnym aspektem nowych statków NCL są rozwiązania zmniejszające negatywny wpływ na środowisko. Pierwsze dwa statki klasy Prima, Norwegian Prima i Norwegian Viva, będą wyposażone w najnowocześniejsze alternatywne technologie, takie jak system redukcji NOx (SCR). Katalizatory SCR odfiltrowują tlenki siarki do 98% i tlenki azotu do 90%, zapewniając, że zbiorniki spełniają normę Tier III NOx. Ponadto zaplanowano też system oczyszczania gazów spalinowych (EGCS), zaawansowany system oczyszczania ścieków oraz funkcję Cold Ironing, umożliwiającą podłączenie do lądowych sieci energetycznych w celu zmniejszenia emisji podczas pobytu w porcie.

Norwegian Viva – jeszcze wyższy poziom wakacji na morzu

Jakie rejsy statkiem Norwegian Viva są dostępne do rezerwacji?

Lato 2023: Rejsy po Morzu Śródziemnym z Rzymu, Aten i Lizbony  

Po serii inauguracyjnych rejsów i od czerwca 2023 roku, statek Norwegian Viva będzie najnowszym statkiem pływającym po Morzu Śródziemnym. Od 15 czerwca 2023 r. do 6 listopada 2023 r. popłynie w serię ośmio, dziewięcio i dziesięciodniowych rejsów z Lizbony w Portugalii, Triestu (w pobliżu Wenecji) i Civitavecchia (zwiedzanie Rzymu) we Włoszech. Jednym z portów będą też Ateny (Pireus) w Grecji. Da to możliwość poznania jakże różnorodnych, a jednocześnie pięknych – hiszpańskich, włoskich i greckich regionów Morza Śródziemnego. 

Zima 2023-2024: Południowe Karaiby z San Juan  

Statek Norwegian Viva stanie się największym nowym statkiem w historii z portem zaokrętowania w San Juan w Portoryko. 15 grudnia 2023 wyruszy z San Juan w siedmiodniowy rejs po Karaibach. Pierwszym przystankiem będzie Tortola na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych. Następnie uda się do Philipsburg, St. Maarten; Bridgetown, Barbados; Castries, St. Lucia; St John’s, Antigua; oraz St. Thomas na Wyspach Dziewiczych Stanów Zjednoczonych. Kolejne rejsy obejmą również inne, godne uwagi porty na Karaibach. Trasy będą trwać siedem i dziewięć dni.